Eerste werkdagen zitten erop in Uganda! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Alice Verhoef - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen zitten erop in Uganda! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Alice Verhoef - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen zitten erop in Uganda!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

14 Maart 2016 | Oeganda, Soroti

Mijn eerste werkdagen in het opvangtehuis zitten erop! Het waren dagen met veel indrukken, en ook een aantal lange dagen.
Elke dag na mijn vroege dienst kan ik bijkomen op de veranda, heerlijk in het zonnetje! Al vrij snel komen er wat kinderen van het opvangtehuis langs voor een praatje en een knuffel. Bijna elke avond kan ik genieten van de zwoele zomer hier en dan voelt het echt als een vakantie!

Deze week heb ik vijf vroege diensten gehad. Ik heb nu een betere indruk van mijn werkzaamheden hier. Mijn ‘normale’ werkzaamheden zijn : voedingslijst maken voor de baby’s (dit vergt nogal wat oefening) ; medicatie uitzetten en de lichamelijke toestand van de baby’s en kinderen in de gaten houden.

Afgelopen vrijdagmiddag zat ik op de veranda te genieten van mijn vrije uren. Al vrij snel werd ik geroepen dat ik moest komen. Norah, een meisje van 17 jaar, had een hoge koorts. Norah is HIV positief en wij hebben het vermoeden dat zij in het eindstadium van AIDS zit. Het lijkt erop dat ze aan het dementeren is; ze heeft regelmatig een infectie en daarnaast is AIDS (het HIV-virus) zichtbaar in haar bloed. Ik heb haar naar het laboratorium gebracht voor wat onderzoeken en daar kwam uit dat ze een blaasontsteking had. Dezelfde avond zijn we begonnen met het geven van een antibioticum (zonder overleg met een arts. Zal weer wennen zijn straks op mijn eigen werk). Op hoop van zegen want ze is voor veel antibiotica resistent. Vandaag zijn we naar de doker geweest omdat Norah nog steeds hoge koorts heb. Er zijn weer wat onderzoeken gedaan, maar het lijkt er steeds meer op dat Norah inderdaad in het eindstadium van AIDS zit. Zoals de dokter zei kunnen we nu alleen maar afwachten en bidden.


  • 14 Maart 2016 - 19:53

    Margriet De Keijzer :

    Wat een heftig contrast van je heerlijke veranda naar zo'n oneerlijk aspect van het leven! Ik vind je een topper hoe je je inzet daar. Sterkte gewenst! En hopelijk veel mooie (kleine) genietmomenten tussendoor. Zet 'm op! Xx

  • 14 Maart 2016 - 21:36

    Anuschka:

    Wat een combinatie van extremen. Wat geweldig dat je daar bent en jonge mensen helpt die dat zo nodig hebben en ze op deze manier ondersteuning geeft op hun weg. Veel succes en kracht gewenst en ook veel mooie momenten! xxx

  • 14 Maart 2016 - 22:46

    Opa En Oma Kroon:

    Wat een mooi werk. Fijn dat je daar jonge mensen kan helpen en om er voor hen te zijn.
    Het is wel zwaar, we wensen je Gods nabijheid toe.
    Heel veel sterkte toegewenst
    Groetjes van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Ik ga voor 8 weken naar Uganda om daar te werken in een opvangtehuis voor baby's en kinderen met HIV / AIDS.

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Mijn avontuur in Uganda

Landen bezocht: