Eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Alice Verhoef - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Alice Verhoef - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Uganda

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

09 Maart 2016 | Nederland, Veenendaal

Ik ben gisterenmiddag gearriveerd in Soroti, waar ik de komende weken zal gaan verblijven. Tot mijn eigen verbazing heb ik een klein huisje, die ik de komende twee weken nog moet delen met een andere Nederlandse verpleegkundige, maar daarna heb ik het huisje voor mezelf. Een luxe, waarmee ik geen rekening gehouden heb! Ik heb zelfs een gasfornuisje, waarop ik kan koken, als ik even een keer klaar ben met het Ugandese eten.

Vandaag heb ik nog een dag vrij om te wennen en bij te komen van de eerste indrukken van Uganda. Ondertussen heb ik ook meer duidelijkheid gekregen over mijn werkzaamheden hier. Op dit moment werken in het opvangtehuis een Ugandese verpleegkundige en een Nederlandse verpleegkundige (zij zal gaan vertrekken over twee weken). Hetgeen wat zij doen (en ik straks ook) is zorg dragen voor de medische aspecten van de baby’s en kinderen die hier worden opgevangen. Denk hierbij aan een bezoek aan een arts; het zetten van een infuus; het geven van medicatie door injectie etc. Daarnaast kan ik, nu nog samen met de Nederlandse verpleegkundige, ’s avonds en ’s nachts worden gehaald wanneer het met een baby / kind niet goed gaat. Een pittige en heftige verantwoordelijkheid, met een totaal andere doelgroep dan mijn werk in Nederland. Ik bid dat God mij zal helpen in het maken van de juiste keuzes in deze (crisis)situaties.

Ik wil op deze manier ook iedereen bedanken die mij de laatste dagen gebeld, gemaild of geappt hebt. Fijn dat er zoveel mensen meeleven en meebidden!

  • 09 Maart 2016 - 16:59

    Antonie :

    Hoi Alice!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Na alle drukte ben je er nu eindelijk!
    En de luxe van je huisje! Wel heel fijn.
    Succes, het zal soms heftig zijn, maar ik denk ook wel een
    Hele mooie ervaring.
    Groetjes xxx Antonie

  • 09 Maart 2016 - 18:35

    Patrick & Clarice:

    Hey Alice^^

    Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je woonplek je meevalt!
    Het klinkt als heel mooi maar zwaar werk wat je gaat doen, maar heel goed en mooi van je dat je het bij God neerlegt.

    We denken aan je en bidden voor je.

    x

    Patrick & Clarice

  • 09 Maart 2016 - 21:38

    Petra En Arno:

    Fijn dat je goed en veilig bent aangekomen!

    Namens Petra: hoe is het eten daar, ben je al aan de.... ;-) Heb je een goede reis gehad en hoe gaat het slapen daar?

    We wensen je veel succes en we missen je heel erg! Een leerzame periode toe.

    Gr. Petra en Arno.

  • 11 Maart 2016 - 09:11

    Gansanders:

    Goed om te lezen! In gedachten probeer ik er soms een beetje bij te zijn!

    Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Ik ga voor 8 weken naar Uganda om daar te werken in een opvangtehuis voor baby's en kinderen met HIV / AIDS.

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 5137

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Mijn avontuur in Uganda

Landen bezocht: